Fakta Ringkas Tentang PayrollPanda

1. Apa itu PayrollPanda?

Payroll Panda Sdn Bhd ialah sebuah syarikat yang beroperasi di Malaysia yang menyediakan aplikasi penyimpanan cloud HR berkelas dunia. Produk utama kami adalah PayrollPanda. Untuk maklumat lanjut, sila lihat halaman kami.

2. Apakah ciri PayrollPanda?

Ciri-ciri utama adalah berkaitan penggajian, pengurusan cuti, employee-self-service (ESS) dan perakam waktu . Untuk gambaran keseluruhan ciri-ciri dan fungsinya, sila lihat halaman utama.

3. Bagaimana untuk mendaftar?

Daftar melalui halaman pendaftaran dan anda akan menerima akses ke aplikasi serta-merta. Sebaik sahaja anda log masuk, anda perlu menetapkan operasi syarikat anda, kemudian anda boleh mula menjalankan penggajian.

4. Adakah proses bertukar ke PayrollPanda sukar?

Proses kami direka mudah dan cepat. Jika anda mempunyai akses kepada semua data (syarikat, nombor statutori, pekerja dll), anda cuma perlu memasukkannya. Sudah tentu kumpulan sokongan pengguna kami sedia untuk membantu anda.

5. Adakah saya perlu memuat turun software untuk menggunakan PayrollPanda?

Tidak. Anda tidak perlu memuat turun sebarang software kerana sistem kami berasaskan penyimpanan data secara ‘cloud’ (internet) yang boleh diakses daripada sebarang komputer atau tablet.

6. Adakah data saya selamat?

Semua data adalah sulit dan kata laluan anda dilindungi SSL.

7. Di manakah data ini disimpan?

Data anda disimpan dengan selamat oleh syarikat infrastruktur ‘cloud’ yang terbaik di dunia, Amazon Web Services.

8. Apakah peranti yang sesuai diguna untuk PayrollPanda?

Aplikasi ini boleh digunakan melalui komputer dengan sambungan internet dan turut boleh digunakan dengan tablet moden terkini. Ia tidak sesuai untuk peranti dengan skrin kecil seperti telefon bimbit.

9. Berapa harganya?

Aplikasi ini percuma untuk pengurusan cuti. Jika anda menggunakannya untuk memproses penggajian, anda hanya akan dicaj selepas penggajian kedua kerana penggajian pertama adalah percuma. Yuran bulanan adalah RM38 sebulan bagi sebuah syarikat dan RM8 bagi setiap 50 orang pekerja pertama dan RM6 bagi pekerja seterusnya, tidak termasuk caj SST. Sekiranya anda mempunyai lebih daripada 100 orang pekerja, sila hubungi kami untuk sebut harga khas. Jika anda membayar secara tahunan, anda akan menerima diskaun sebanyak 15%. Anda tidak memerlukan kad kredit untuk pembayaran. Lihat juga Artikel Bantuan kami, Bagaimanakah cara pengiraan invois PayrollPanda saya? Jika anda menguruskan beberapa syarikat menggunakan satu login utama (MPP), sila rujuk butiran 22.

10. Bagaimana cara pembayaran?

Anda diberi invois secara bulanan selepas anda membuat penggajian bagi bulan kedua. Kami menawarkan dua cara pembayaran, iaitu pembayaran di dalam talian melalui FPX atau pemindahan bank. Lihat juga Artikel Bantuan kami, Bagaimanakah cara untuk membayar invois?

11. Saya tidak biasa menggunakan sistem penggajian, bolehkah saya menggunakan platform ini?

Ya, kami membangunkan aplikasi yang mesra pengguna untuk anda yang perlu menggunakan sistem penggajian. Kami juga menyediakan halaman bantuan di mana anda boleh menemukan jawapan umum tentang sistem penggajian. Untuk sebarang soalan yang tidak dijawab di situ, anda boleh menghubungi pasukan sokongan pelanggan kami melalui ruangan sembang di aplikasi.

12. Bagaimana jika saya mahu menamatkan langganan?

Anda hanya perlu berhenti membuat penggajian dan anda tidak akan menerima sebarang invois. Anda boleh terus log masuk dan melihat gaji lama anda dan pekerja masih boleh log masuk untuk melihat slip gaji mereka serta memohon cuti. Sekiranya anda mahu memadamkan akaun anda, sila hubungi kami.

13. Bagaimanakah cara untuk menghubungi PayrollPanda?

Kami menjawab pertanyaan yang umum di Pusat Bantuan kami. Sebarang pertanyaan lain boleh diajukan kepada pasukan sokongan kami melalui aplikasi sembang dalam aplikasi. Anda juga boleh menghubungi kami melalui email di admin@payrollpanda.my atau dengan menghubungi +60 3 2787 9168 semasa waktu bekerja (Isnin - Jumaat).

14. Bolehkah PayrollPanda digunakan di luar Malaysia?

Buat masa ini kami cuma beroperasi di dalam Malaysia.

15. Adakah pengurusan cuti turut disertakan?

Ya, ia adalah percuma.

16. Bolehkah saya mendapatkan demonstrasi PayrollPanda?

Kami berbesar hati untuk memberikan demonstrasi secara online. Sila klik di sini untuk menempah sesi anda atau hubungi kumpulan sokongan kami bagi demonstrasi tersebut.

17. Adakah latihan disediakan?

Kami menyediakan latihan setiap hari Khamis pada jam 3 petang di pejabat kami di Bandar Utama. Anda boleh mendaftar di sini atau email kami di admin@payrollpanda.my untuk menempah tempat.

18. Bagaimanakah aplikasi dikemaskini?

Memandangkan aplikasi ini diuruskan secara ‘cloud’, PayrollPanda dikemaskini secara automatik. Sebarang aktiviti muat turun tidak diperlukan. Kami akan melancarkan ciri baru yang dipertingkatkan setiap 1-2 minggu . Sebarang perubahan dalam bahagian kerajaan juga akan dikemaskini sebaik sahaja perubahan tersebut diluluskan sebagai undang-undang Malaysia.

19. Saya ada cadangan untuk menambah baik aplikasi ini, bagaimanakah saya dapat membantu?

Kami sentiasa berusaha untuk menjadikan aplikasi ini lebih baik. Jika anda mempunyai sebarang maklum balas, kami sedia mendengar daripada anda. Emailkan cadangan anda kepada admin@payrollpanda.my

20. Bagaimanakah saya boleh bekerjasama dengan PayrollPanda?

Kami sedang aktif mencari rakan kongsi perniagaan, jadi anda boleh mendaftar dengan program rakan kongsi kami atau hubungi kami.

21. Adakah anda menawarkan yuran rujukan bagi pengguna baru?

Kami mempunyai program rujukan. Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang perkara ini, sila hubungi kami di admin@payrollpanda.my.

22. Adakah PayrollPanda menawarkan servis pengurusan penggajian?

Kami menawarkan servis pengurusan penggajian yang sangat terhad kepada rakan kongsi . Aplikasi kami direka untuk memudahkan setiap perniagaan di Malaysia menguruskan sistem penggajian mereka sendiri. Jika anda berminat dengan servis pengurusan penggajian, kami sedia memperkenalkan anda kepada salah satu rakan kongsi kami.

23.Bolehkah saya mendapatkan diskaun jika saya mempunyai beberapa syarikat atau menguruskan penggajian pihak lain?

Jika anda mempunyai lebih daripada satu syarikat sebagai satu kumpulan, anda akan menerima harga istimewa. Hubungi kami melalui sokongan sembang atau email kami di admin@payrollpanda.my. Sekiranya anda menguruskan gaji klien anda, kami mempunyai program rakan kongsi perniagaan istimewa. Anda boleh mendaftar di sini jika ada pertanyaan mengenai program rakan kongsi dan salah seorang pengurus akaun kami akan berhubung dengan anda.

Was this article helpful?

Can’t find what you’re looking for?

Our award-winning customer care team is here for you.

Contact Support