Mengapakah fail pembayaran bank tidak dijana dan/atau pekerja tiada?

Salah satu sebab mengapa fail bank tidak dijana atau seseorang pekerja tidak termasuk ialah mungkin disebabkan maklumat yang hilang. Perkara ini biasa terjadi dan kami sertakan penyelesaian baginya:

1. Pekerja tidak dimasukkan dalam fail Pembayaran Bank

(Fail Pembayaran Kelompok Penggajian): Ini boleh terjadi jika maklumat bank pekerja tidak dimasukkan, anda boleh tambah di Employees > Select Employee > Personal Info > Bank Details.

2. Kehilangan Fail Bank PCB

(Pembayaran Kelompok-PCB): Kebarangkalian yang terjadi ialah kehilangan nombor E, anda boleh tambah di Settings > Company Settings.

3. Pekerja tidak dimasukkan ke dalam Fail Bank PCB

(Pembayaran Kelompok-PCB): Mungkin disebabkan kehilangan nombor PCB, ini boleh ditambah di Employee > Select Employee > Statutory Requirements.

4. Pekerja tidak dimasukkan ke dalam Fail Bank KWSP

(Pembayaran Kelompok-KWSP): Mungkin disebabkan kehilangan nombor KWSP, anda boleh tambah di Employee > Select Employee > Statutory Requirements.

5. Pekerja tidak dimasukkan di dalam Fail Bank PERKESO

(Pembayaran Kelompok-PERKESO): Ini mungkin disebabkan PERKESO tidak diaktifkan, ini boleh diselesaikan di Employee > Select Employee > Statutory Requirements.


Lihat artikel bantuan untuk langkah terperinci untuk menjana fail pembayaran kelompok.


Artikel bantuan ini disusun untuk app.payrollpanda.my versi 0.52.1

Was this article helpful?

Get Started

Can’t find what you’re looking for?

Our award-winning customer care team is here for you.

Contact Support